11 Eylül 2013 Çarşamba

Kışlık Domates Sos

Malzemeler:
3 kg domates
3-4 kaşık sıvı yağ
tuz
Bu malzemelerle büyük boy kavanozdan 2 adet çıktı...

Yıkayıp soyduğum domateslerin yarısını rondodan geçirdim yarısını küp küp doğradım.Böyle yapınca çok fazla sulanmıyor. Derin ve geniş bir tencereye sıvıyağı ekleyip içine domatesleri koydum.
İçinede 2 yemek kaşığı tuz ilave ettim..
Kaynadıktan sonra ve suyu baya çekilene kadar kadar pişirdim.
Yemek yaparken kullanımda kolaylık olması açısından,yarım kiloluk şişelerde hazırlamak istedim ama sabah hepsine başka kışlık malzemeler hazırladığım için kalmadığından büyük 1 lt lik kavanozları kullandım.

Hala kaynayan haldeki sosumuzu kavanozlara paylaştırdım ve kapaklarını sıkı sıkıya kapatıp kavanozları temiz bir bezin üzerine hemen ters çevirdim...
Bu şekilde kavanozlar sıcaklıktan dolayı doğal olarak vakumlanıyor.
Kavanozlar tamamen soğuyana kadar yaklaşık  1 gece hiç dokunmadan beklettim. Sabah Şişeler  kavanozları düz çevirdim ve kapağının üzerine elimle bastırdım tek tek kapakları kontrol ettim.Kapak içeri doğru esnemiyorsa sosunuz sağlıklı bir şekilde hazırlanmıştır..Ama kapaktan tık tık diye ses geliyorsa yada içe doğru esniyorsa konserve tutmamıştır.Ya yeniden kaynatıp yeni bir kapakla kapatacaksınız yada tüketeceksiniz o kavanozu:)
İşte sosumuz hazır.Artık kışın kullanılmak üzere güneş görmeyen bir yerde saklayabilirsiniz..Buzdolabına koymasanızda oluyor:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder