11 Eylül 2013 Çarşamba

Fasulye Konservesi

Malzemeler

2 kg fasulye
1 kg domates
3 kaşık sıvıyap
2 kaşık tuz
( Bu malzemelerden 2 kavanoz çıktı )


Yapılışı :

Fasulyeyi yıkayıp ayıklayıp kırdım.Domatesi yıkayıp soydum ve küp küp doğradım (rendelemiyorum çünkü çok sulanıyor kaynamak , suyunu çekmek bilmiyor )

Büyük bir tencereye sıvıyağı koydum.Domatesi ve fasulyeyi ekledim.2 çorba kaşığı da tuz ekledim.Domatesler hafif sulu kalana kadar pişirdim. Hala kaynamakta iken kaşık kaşık kavanozlara doldurulup kapağını sıkıca kapatıp temiz bir bezin üzerine ters çevirdim.1 gece hiç dokunmadan beklettim. Sabaha kadar öylece soğudu..Sabah kavanozları düz çevirdim ve kapağının üzerine elimle bastırdım tek tek kapakları kontrol ettim.Kapak içeri doğru esnemiyorsa sosunuz sağlıklı bir şekilde hazırlanmıştır..Ama kapaktan tık tık diye ses geliyorsa yada içe doğru esniyorsa konserve tutmamıştır.Ya yeniden kaynatıp yeni bir kapakla kapatacaksınız yada tüketeceksiniz o kavanozu:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder