11 Eylül 2013 Çarşamba

Domates Soslu Biber Turşusu

Tarifi cahidejibekin sayfasından  aldım..
İlkkez yaptım bakalım nasıl olacak?

Yalnız ben biberleri normal biber kullandım ve doğradım...
...Gerisi tarifle aynı...

Malzemeler (2 kg.lık kavanoz için)
  • 300 gr. kadar süs biberi
  • 2- 2,5 kg. kadar domates
  • 7-8 iri diş sarmısak
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi (olmasa da ekşiyor ama sirke tadını seviyorsanız koyun)
  • 2 yemek kaşığına yakın salamuralık kaya tuzu
  • Üzerini kapamak için yarım demet maydanoz ve zeytinyağı
Yapılışı :
  • Biberleri yıkayıp saplarını çıkardım.Biberleri doğrayıp kavanoza atın.( biberler kavanozun üçte birini kaplamalı )
  • Domatesleri soyulmuş sarmısaklarla beraber robottan geçirdim
  • Sirke tuz ve ekleyip iyice karıştırdım.
  • Sosu biberlerin üzerine ekledim ve hepsini birden karıştırdım.
  • Kavanozun ağzında 2 parmağa yakın boşluk bıraktım çünkü tarife göre domates ekşidikce kabarıyormuş.
  • Hava kabarcıklarının yukarı çıkması için yarım saat kadar beklettim.
  • Bu süre sonunda temizce yıkadığım maydanozu doğramadan turşunun ağzına yerleştirdim.
  • Üzerini hava almayacak şekilde zeytinyağı dökerek kapattım.
  • Kavanozun ağzını sıkıca kapatıp güneş  almayan bir yerde 7 ila 10 gün kadar  bekletip yiyebilirmişiz ancak turşuyu açtıktan sonra serin bir yerde, tercihen buzdolabında saklamalıymışız :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder